סיימתם את תהליך הכתיבה המייגע וי שלכם ספר שמוכן לדפוס. בהנחה שאתם מדפיסים את הספר עצמאית, ולא באמצעות הוצאה לאור גדולה שיש לה מערכת פרסום ויחסי ציבור משומנת, אתם צריכים לדעת איך לפרסם ולמכור את הספר שלכם בכוחות עצמכם. ויש כמה דרכים לעשות זאת בהצלחה ובעלויות נמוכות ממה שחשבתם.
פרסום ומכירה של ספר שכתבתם והדפסתם בכוחות עצמכם, אם באמצעות גיוס המונים שמימן את הדפסת הספר ובין אם השקעתם מכספכם, היא משימה לא פשוטה, אך בניגוד לעבר, אין מדובר במשימה בלתי אפשרי וזאת תודות לעידן הדיגיטלי.
איך מוציאים לאור ספר באופן עצמאי?
ראשית כל יש להוציא לאור את הספר שלכם. אם פניתם לחברת הוצאה לאור גדולה ולא קיבלתם אור ירוק שיפיקו עבורכם את הספר או אפילו אם מראש החלטתם ללכת על הדפסת ספרים עצמאית, הפתרון האידיאלי עבורכם הוא דפוס דיגיטלי.
באמצעות מכונות דפוס דיגיטלי אפשר כיום להזמין הדפסת ספרים בכמויות קטנות ואפילו הדפסת ספרים בודדים כל שבוע מחדש ומבלי להיכנס להרפתקה כלכלית מסוכנת עבורכם. הדפוס הדיגיטלי הוא אמצעי להדפיס ספרים בכל כמות בקצב שלכם ועם השקעה סופית של הדפסת ספרים בזול, ביחס להדפסת ספר באלפי עותקים מראש בעלות עצומה, בשיטה הישנה יותר של דפוס אופסט.
איך מגיעים עם הספר המודפס לקהל הקוראים?
השלב הבא הוא פרסום של הספר. בהנחה שאין לכם עדיין קהילה או שגייסתם תקציב להדפסת הספר באמצעות גיוס המונים (וגם אם כן האמת…), אתם מוזמנים לעשות שימוש ברשתות חברתיות כמובן. יש את פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ואפילו וואטצאפ יכולה להיות כלי שימושי. ברשתות הללו תוכלו לפרסם בקלות את הספר שלכם גם בחינם וגם בפרסום ממומן. הדוגמא כאן תהיה של פייסבוק אבל העיקרון זהה לכולם.
שלב ראשון > פתיחת דף עסקי
החלק הקל הוא פתיחה של דף עסקי ייעודי בשביל הספר שלך. מציגים את הספר, מתארים אותו, אפילו מציגים פרק לקריאה וכן הלאה. כל כמה ימים מעלים פוסט חדש שנוגע לספר כמו ביקורת חיובית על הספר מאחד הקוראים שכבר רכש אותו, חנות שניתן לרכוש בה את הספר פיזית, הסבר על דמות מפתח בספר וכן הלאה.
שלב שני > פרסום בקבוצות
שיתוף של פוסט המתאר את הספר ו/או את הסופר בקבוצות של כתיבה, אוהבי ספרים או סופרים. כמו כן אפשר לבחור קבוצות של קהל יעד ממוקד כמו קבוצה של בישול לספר מתכונים או קבוצה של הורים עבור ספר ילדים או על הורות. יש לא מעט קבוצות כאלו, בחלקן ניתן לפרסם ללא כל הגבלה ובחלקן (הטובות יותר) תוכלו לפרסם לאחר קבלת אישור ממנהל הקבוצה. לעתים אפשר להציע ספר שיוגרל במתנה בין החברים בקבוצה כדי לקבל אור ירוק וכדומה.
שלב שלישי > פרסום ממומן
אחד הכלים החזקים ביותר הוא האפשרות לבחור קהל יעד שייחשף לפרסום שלכם. אם כתבתם ספר ילדים שמתאים לגילאי 3-5 אתם יכולים לבחור קהל יעד של הורים לילדים בגילאים האלו בלבד והפרסום שלכם יופיע רק עבורם. אותו הדבר במקרה של ספר בנושא כושר גופני בגיל הזהב. אפשר לבחור קהל יעד של גילאי 60 ומעלה, שמתעניין בכושר גופני, בריאות ואורח חיים בריא. כל השאר פחות רלוונטיים עבורכם. בדרך של פרסום כזה התקציב שתוציאו נמוך יחסית ביחס לפוטנציאל המכירה שלכם.
איפה יוכלו לרכוש את הספר?
את כל הפרסום שלכם מהדף העסקי תוכלו לנתב לדף נחיתה מעוצב שניתן כיום להכין ולהפעיל עצמאית גם כן באמצעות פלטפורמות שונות או לשכור שירותי חברה שמתמחה בעיצוב דפי נחיתה מוצלחים ולשתול בדף את האופציה להזמנת הספר ותשלום עבורו באשראי. היום זה קל ופשוט.