כל מקדם אתרים חייב ארגז כלים מקצועי שיאפשר לו להשיג את התוצאות הטובות ביותר ללקוחות שלו במהירות רבה ככל שניתן, קידום אתרים לא השתנה כל כך בשנים האחרונות. האלגוריתם של גוגל עדיין מבוסס על כ- 200 אלמנטים שונים לדירוג, אבל שניים מהם נחשבים החשובים ביותר וכדאי להתנהל מולם נכון עם כמה כלים הכרחיים בשנת 2023.
מי שעוסק בקידום אתרים יודע שהתחום עבר תהפוכות רבות לאורך השנים אבל השנה האחרונה ללא ספק נחשבת מהפכה של ממש בענף. הכניסה של כלי בינה מלאכותית לתחום, כמו אלו של כתיבת תכנים או יצירת תמונות מקוריות משפיעה רבות על כל העוסקים בענף.
בנוסף לכך יש היום לא מעט כלים מתקדמים שמאפשרים לעבוד ביעילות גבוהה יותר ועם הספק גבוה ביחס לעבר. אותם כלים עושים לעתים את ההבדל בין מקדם אתרים מצליח לאחד שאיננו כזה. הכלים הללו ממוקדים בעיקר בנושא של תוכן העמוד המקודם וקישורים שמובילים אל אותו העמוד.
תוכן מקורי ועדכני לצד קישורים שמובילים אל אותו התוכן עם רלוונטיות וממקורות בעלי ערך מבחינת גוגל, היו ונותרו האלמנטים החשובים ביותר באלגוריתם שלו. אותו אלגוריתם קובע את המיקום של כל עמוד באינטרנט ביחס לשאילתת חיפוש כלשהי ולכן אם עובדים נכון בשני הערוצים הללו, משיגים תוצאות טובות בקידום אתרים.
איך לבנות את ארגז הכלים הטוב ביותר לקידום אתרים בגוגל?
יש היום היצע רחב של כלים למקדמי אתרים וכל מקדם אתרים בוחר את המתאים עבורו. כמעט לכל נושא או תחום יש 3-4 אופציות טובות וההצעה היא תמיד להתנסות ולראות מה מתאים לכם מבחינת נוחות לצד תוצאות בשטח.
אלו כמה כלים שהם חובה בכל ארגז כלים לקידום אתרים:
- מחקר מילות מפתח – ראשית כל יש לבחור את המילים או הביטויים שתקדמו בגוגל. אפשר לקבל רעיונות מגוגל עצמה או לכתוב מראש מה רוצים לקדם, ולבדוק אם אכן יש חיפושים למילים הללו או לא כדאי להשקיע בהם מאמצים.
- מחקר מתחרים – עוד אפשרות היא לבדוק מה המתחרים שלכם עושים. מה התוכן שלכם ואיזה מילות מפתח עובדות עבורם ותרצו לעקוף אותם. תוכלו גם ללמוד מאיפה הם מקשרים לאותם עמודים מוצלחים במילים הללו ולשכפל (כמה שניתן) את הקידום שלהם עבורכם.
- בדיקת מיקומים בגוגל – יש לכם מילים ואתם צריכים לדעת את המיקום שלהם בגוגל בתחילת הדרך וכל שבוע מחדש. המעקב יעזור לוודא שאתם אכן מתקדמים ולהבין איפה כדאי להשקיע יותר ואיפה אפשר פחות וכן הלאה.
- קניית קישורים – האלמנט הכי חשוב הוא קישורים נכנסים לעמוד המקודם שלכם מעמוד אחר בעל קשר אליו וערך מבחינת גוגל. יש היום כמה מערכות שנותנות שירות קניית קישורים מכתבות מקוריות עם ערך כזה ומקטגוריות רלוונטיות לעמוד המקודם. דיגי פארם היא מערכת כזאת לדוגמא.
- מעקב אחרי קישורים – קשה לעקוב אחרי עשרות או מאות קישורים שהחלפתם עם אחרים, קניתם או מצאתם איפה לפרסם בכוחות עצמכם. חשוב לעקוב אחריהם עם תוכנת אוטומציה שעושה זאת ומוודאת שאם קישור מוסר אתם מקבלים התראה על כך ויכולים לטפל בעניין כדי לא ללכת אחורה בקידום שלכם.
- AI לקידום אתרים – כפי שציינו בהתחלה, יש היום כמה כלי AI לכתיבת תוכן או כלי AI ליצירת תמונות. תחשבו איך לעשות בהם שימוש מועיל עבורכם ותנסו לעקוב אחרי התפתחויות בתחום. CHAT GPT הוא התחלה טובה אבל יש עוד אפשרויות שמקדמים עושים בהם שימוש כיום.
ארגז כלים מקצועי יאפשר לכם לעקוף את המתחרים ולהשיג את התוצאות הרצויות לכם בקידום אתרים.
המאמר נכתב בשיתוף עם SEO Toolbar ארגז כלים לקידום אורגני אשר מכיל יותר מ – 100 סקירות על כלים מומלצים לקידום אתרים אשר יעזרו לך לקדם את האתר בגוגל.