בעלי עסקים קטנים ופרילנסרים רבים מחפשים כל הזמן איך למשוך לקוחות חדשים לעסק שלהם. אחת הדרכים שעובדת מזה עשרות שנים בצור היעילה ולאורך זמן היא השתתפות במפגשים של נטוורקינג לעסקים. יש כמה קבוצות נטוורקינג כאלו ברחבי הארת ובהחלט מומלץ לבקר באחת מהן.
לא קל להיות עצמאי בישראל ובטח שלא בעל עסק קטן או פרילנסר. יש כל כך הרבה בירוקרטיה, מיסוי והוצאות שוטפות שקשה להחזיק את הראש מעל המים. הדרך היחידה לכך היא משיכה של לקוחות חדשים מדי חודש באופן עקבי והגדלת הפעילות העסקית ככל שניתן.
יש כמה דרכים לנסות ולעשות זאת ואחת מהן היא באמצעות מפגשים של נטוורקינג לעסקים. במפגשים הללו נפגשים בעלי עסקים קטנים ופרילנסרים שמקבלים את הבמה להציג את עצמם, העסק שלהם, השירות שהם מציעים ומי הלקוחות שהם מחפשים. לעתים נערכים במהלך המפגשים הללו גם מפגשים של ספיד נטוורקינג בין 2-3 בעלי עסקים שיכולים להתחבר מבחינה עסקית יחדיו ביחסים של לקוח וספק שירות או כשותפים עסקיים לדרך.
היתרונות של מפגשי נטוורקינג לעסקים:
- קהל חדש – השתתפות במפגשים של קבוצות נטוורקינג יכולות להיות על בסיס קבוע כחבר של הקבוצה, מקום הו אתם כבר מכירים את החברים האחרים ונחשפים לאורחים חדשים שמגיעים לביקור בקבוצה או בדיוק להיפך, כאשר אתם אורחים בקבוצת נטוורקינג לעסקים. בכל מקרה אתם נחשפים לבעלי עסקים אחרים שאולי מחפשים את השירות שלכם או יכולים לעזור לכם למצוא אחד שכזה.
- הצגה עצמית – במהלך מפגש נטוורקינג עסקי אתם זוכים למינגלינג עסקי אך גם לדקה (פחות או יותר) בה אתם עומדים מול כל הנוכחים במפגש ויכולים להציג את עצמכם, תחום העיסוק שלכם ומה השירות הספציפי שאתם מציעים. זאת דרך נפלאה למשיכה של לקוחות או שותפים עסקיים מתאימים עבורכם.
- יצירת קשר – מפגשים עסקיים שכאלו מאפשרים לכם לאסוף פרטים של מי שמצאתם לנכון לשמור איתם על קשר עסקי לאחר המפגש ויש לכם דלת די פתוחה ליצור קשר לאחר מכן וליזום מפגש עסקי שאולי יהפוך לבעל ערך כלכלי עבורכם.
- מיקוד עסקי – זה נשמע אולי מעט מוזר מעט אבל בעלי עסקים רבים שמשתתפים בנטוורקינג לעסקים מציינים שהמפגשים הללו האירו להם את העסק שלהם בצורה שונה או מיקדה אותם טוב יותר בשירות שהם מציעים. בשל כך, אפשר לראות במפגשים הללו פלטפורמה מצוינת להבנה איך להציג נכון את העסק שלכם גם מחוץ למפגשים הללו וגם במה אתם "באמת" עוסקים או מה כדאי שתרכזו סביבו את עיקר המאמץ השיווקי שלכם.
לפני סיום נוסיף שיש בארץ קרוב ל – 200 קבוצות נטוורקינג פעילות, כל אחת באופן מעט שונה אך סביב אותו בסיס רעיוני של מפגשים פרונטליים או מפגשי נטוורקינג בזום בין בעלי עסקים קטנים ופרילנסרים למטרת הרחבת המעגל העסקי של המשתתפים ויצירת פעילות עסקית מוגברת עבורם ככל שניתן. מומלץ מאוד להירשם לאחת הקבוצות לביקור כדי להתרשם ולהבין טוב יותר את היתרונות הרבים שיש למפגשים הללו עבורכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם נטוורקר – קהילת נטוורקינג לבעלי עסקים ששואפים לקדם את עצמם למקום טוב יותר מבחינה עסקית. האתר מכיל קבוצות נטוורקינג בטבריה, כלים שימושיים וטיפים לבעלי עסקים שחולמים בגדול.