עיצוב דפי נחיתה לעסק הוא אומנות של ממש. יש להבין את ההבדלים בין דף נחיתה ודף תוכן באתר ויש להבין מה האלמנטים שדרושים לדף נחיתה כדי שיהפוך למוצלח יותר. למעשה, לא חייבים לדעת הכול או להתחיל מאפס בבניית דף נחיתה שכזה ואפשר לעשות שימוש בכמה כלים ייעודיים שמאפשרים בניית דפי נחיתה מתקדמים גם למי שאינם בעלי ידע קודם בכך.
בעלי עסקים קטנים שמחפשים דרך משתלמת למשוך לקוחות חדשים לעסק שלהם עושים זאת לרוב באמצעות קמפיין פרסום ברשת האינטרנט. זאת הדרך הזולה והנוחה ביותר להגיע לקהל גולשים ממוקד שמסננים מראש ויכול להיות עם פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות של העסק.
חלק משמעותי בקמפיין הוא בניית דף נחיתה אליו מכוונים את הגולשים כדי שיקבלו מידע נוסף לגבי המוצר או השירות שאתם מציעים ויחליטו אם לבצע פעולה שאתם מבקשים מהם. הפעולה הזאת נקראת המרה והיא יכולה להיות קניה של מוצר, השמנת שירות, רישום לרשימת תפוצה וכדומה.
במשך שנים מי שטיפלו בבניית דף נחיתה לעסקים היו חברות פרסום או חברות בניית אתרים שהתמחו בכך. כיום כבר אפשר לעשות זאת עצמאית באמצעות מערכות ייעודיות לכך. גם מי שאין להם רקע בעיצוב אתרים יכולים לבנות בתוך דקות דף נחיתה מוצלח ולעשות בו שימוש בקמפיין הבא שלהם. כן חשוב להבין מה האלמנטים שדרושים להם בדף נחיתה שכזה ואיך לשלב אותם באמצעות מערכת שמיועדת לכך.
איך משתמשים במערכות ייעודיות לבניית דפי נחיתה?
בישראל יש כמה מערכות ייעודיות לעיצוב או בניית דפי נחיתה לעסקים. כל אחת מהן מציעה פורמט מעט שונה מהאחרות אבל כולן מציעות את אותו הקונספט הדרוש לכל בעל עסק בעת בניית דף נחיתה.
נקודות חשובות בבניית דף נחיתה במערכת ייעודית:
- בחירת תבנית עיצוב – כל מערכת שמכבדת את עצמה מציעה עשרות תבניות עיצוביות של דפי נחיתה, כאלו שהוכיחו את עצמן כאפקטיביות בקמפיינים שיווקיים. בחלק מהמערכות אפשר לבחור תבניות ייעודיות לדפי נחיתה על פי תחום העיסוק. לדוגמא תבניות עיצוביות לעורכי דין, לענף האירועים, למתווכים וכן הלאה. ברגע שיש תבנית יותר קל להמשיך הלאה.
- בחירת אלמנטים שימושיים – דף נחיתה מוצלח חייב לכלול כמה אלמנטים שתוכלו לבחור במערכות הללו ולפי המיקום בתבנית פשוט למשוך אותם למיקום המיועד שלהם. מדובר על כותרת גדולה בראש הדף, שטח להוספת סרטון או תמונה להסבר מפורט יותר, מקום לציון של נקודות יתרון לשירות שלכם, שורה להצגת המלצות של לקוחות קודמים וכמובן טופס יצירת קשר או רישום לרשימת תפוצה ו/או כפתור לחיוג אליכם או למעבר לדף מוצר לביצוע קניה.
בסיום העיצוב של הדף על בסיס התבנית ועם האלמנטים השונים שבחרתם בצבע או בסגנון שמתאים לכם, אתם מקבלים את הדף עצמו. לדף יש כתובת שמספקת המערכת, כך שאתם לא חייבים אפילו לשכור שטח אחסון או לרכוש דומיין (שם אתר).
כמו כן התבניות הללו הן בעיצוב רספונסיבי, כלומר הם מתאימות למחשבים, טאבלטים ומכשירי מובייל שונים. אתם מקבלים הכול בחבילה אחת נוחה ובעלות שלרוב היא לא יותר מכמה עשרות שקלים לחודש שימוש.
המאמר נכתב בשיתוף עם צוות המומחים של Landing Page אשר סוקר מגוון רחב של מערכות לבניית דפי נחיתה בישראל (אקטיב טרייל, רב מסר, שלח מסר וכדומה) או בעולם (מיילצ'ימפ, AWeber וכדומה).