ניהול דף עסקי בפייסבוק הוא כבר לא אפשרות שיש לבעלי עסקים או נותני שירות שונים, אלא חובה עסקית. מעל 5 מיליון ישראלים חברים ברשת החברתית העצומה של פייסבוק, עם מעל 2 מיליארד חברים בעולם כולו, והנוכחות שלכם שם עם דף עסקי ייצוגי ומעודכן היא כלי שיווקי רב חשיבות.
קשה לחשוב היום על בעל עסק או נותן שירות כלשהו שאין להם דף עסקי ברשת פייסבוק. סביר להניח שכל הלקוחות הפוטנציאלים של כל עסק, או לפחות רובם המכריע, נמצאים ברשת החברתית המובילה ולכן נוכחות עסקית היא חובה לצרכי שיווק, מיתוג וחשיפה לכל אותם לקוחות בפוטנציה.
איך מנהלים דף עסקי מוצלח בפייסבוק?
פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא רק החלק הראשון והקל. הדף העסקי חייב להיראות בצורה ייצוגית ולהיות מנוהל נכון ובעקביות על מנת שהוא יהיה אפקטיבי עבורכם מבחינה עסקית. על מנת לעזור בכך, אנו מביאים לפניכם 10 טיפים שימושיים לניהול מוצלח של דף פייסבוק עסקי.
- בניית אסטרטגיה שיווקית – ראשית כל חשוב להחליט מה המטרות שלנו מהדף העסקי. הדף לא אמור להיות רק עוד ערוץ תקשורת ללקוחות רלוונטיים, אלא חלק מאסטרטגיה של שיווק בפייסבוק שמוביל למיתוג, חשיפה וקבלת לידים או מכירות בפועל. כאשר מתווים אסטרטגיה ברורה מתחילת הדרך, יותר קל להגיע לתוצאות המצופות.
- תמונת פרופיל ותמונת נושא – יש 2 תמונות מרכזיות בכל דף עסקי וחשוב להתייחס אליהן ברצינות. תמונת הפרופיל חייבת להיות הלוגו של העסק והסלוגן שלו ו/או תמונה של בעל העסק אם הוא "המותג" המזוהה עם הדף. תמונת הנושא היא התמונה הראשית של הדף וכל מי שיגיע אליו רואה אותה מיד בהתחלה. היא חייבת להעביר את המסר שאתם רוצים להעביר בדף ולהיות מעוצבת ברמה גבוהה.
- מידע עסקי ואמצעי יצירת קשר – כל דף עסקי חייב לכלול כמה שיותר פרטים על העסק (אודות), המוצרים או השירותים שהוא מציע ואמצעים ליצירת קשר כמו אתר אינטרנט, טלפון, מייל, כתובת פיזית וכדומה.
- כתיבת פוסטים שיווקיים – הפוסטים שמעלים בדף עסקי אינם כמו בדף הפרטי. כאן פחות מתארים מקום ואירוע אלא יותר על השירות, הערף והתועלות שאתם עשויים ליצור עבור הלקוח וכמובן אמצעי ליצירת קשר באמצעות קריאה לפעולה בסוף כל פוסט, לדוגמא: לפרטים נוספים חייג או לקטלוג המלא בקרו באתר וכן הלאה. תמונה רלוונטית או סרטון הם חובה כמובן בכל פוסט.
- חשיבות הווידאו – נהוג לאמר שתמונה שווה אלף מילים ובעשור הנוכחי מוסיפים שסרטון וידאו שווה אלף תמונות. וידאו מושך את העין ומאפשר העברת מסרים מהירה וממוקדת. אתם יכולים לצלם את עצמכם מדברים למצלמה, את העסק עצמו או סרטון שיווקי רלוונטי. העי ר לשלב וידאו מדי פעם בפוסטים שלכם.
- תדירות העלאת פוסטים – כיום האצבע קלה על ההדק ואנשים גוללים את הדפים במהירות רבה ולעתים מדלגים על פוסטים מסוימים. על מנת שלא יפספסו אתכם ותעלו מול לקוח פוטנציאלי לפחות פעם או פעמיים בשבוע, אנו ממליצים על העלאה של 3-4 פוסטים מדי שבוע ומבלי לפספס וליצור חודש עם פוסט בודד וכדומה. ניהול דף עסקי בפייסבוק דורש עקביות ונוכחות כל העת עבור הלקוחות. מבקרים בדף ירגישו שהוא לא עדכני ולא מטופל וזה ייפגע בתדמית שלכם.
- פרסום ממומן בפייסבוק – אחד הכלים החזקים ביותר שיש לדפים עסקיים הוא האפשרות של פרסום בפייסבוק. אתם יכולים לפרסם לקהל יעד ממוקד שמתאים לכם כבעל פוטנציאל גבוה ביותר להפוך ללקוח משלם. פייסבוק נותנת כלים מתקדמים לניתוח כל פרסום שלכם ומידת ההצלחה שלו. הפרסום אפשרי בכמה ערוצים שונים וחשוב לשלב בניהם ולבחור את מה שהכי יעיל עבורכם.
- ביקורות והמלצות – חשוב לפרסם ביקורות חיוביות והמלצות של לקוחות על העסק שלכם בדף העסקי. אנשים מקבלים חיזוק להחלטה להזמין בעל מקצוע או לבצע רכישה כלשהי כשהם רואים לקוחות מרוצים אחרים. שלבו את הפרסומים הללו ככל שניתן בדף שלכם.
- שיתוף בקבוצות רלוונטיות – יש לא מעט קבוצות עסקים כלליות או של נישות ספציפיות וכדאי להיות פעילים בהם ולשתף פוסטים חשובים מהדף גם בקבוצות הללו. בדרך זאת מושכים עוקבים חדשים לדף וגם מקבלים חשיפה נוספת לפעילות שלכם בפייסבוק.
- ניטור ובקרה – חובה לבדוק כל הזמן מה החשיפה ומה התוצאות שמשיגים בדף העסקי, איך הוא אוסף עוקבים חדשים בעקביות ומה התפוקה של קמפיינים לפרסום שעורכים בו. הכלים נמצאים והם לטובתכם. חובה לעשות שימוש נכון בהם ולשפר את התפוקה של הדף כל הזמן.
לסיכום נציין שניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה מושכלת ונכונה יכול להגדיל את הפעילות העסקית שלכם במהירות ובהצלחה. חשוב להשקיע בכך את הזמן הדרוש או לשכור שירותי חברה המתמחה בכך.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing חברת שיווק דיגיטלי לעסקים. הצוות השיווקי של Viral Marketing מתמחה בשיווק ופרסום של עסקים קטנים וגדולים ברשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד).